Elérkeztünk a vasúti pályák végtelenítésének, ez esetben összehegesztésének utolsó technikájához. Ez egy olyan megoldás, amiről már korábban esett szó, de akkor még az un. munkapados kivitelezést vizsgáltuk. Az eljárás lényege, hogy ívfényhegesztést végzünk, melynek során a megolvadó sínvégek egymáshoz préselődnek, és így folytonosságot hoznak létre.
A technológia természetesen ezen a területen is fejlődött. Az egész eljárást mobilizálták. Létrehoztak egy járművet, mely nem csupán a közúton, de a vasúti pályán is képes közlekedni. így lehetővé vált, hogy bármely munkahelyszínt meg tudja közelíteni, és ott a munkát elvégezni. A jármű nem csupán a műhelykocsi, hanem az erőmű szerepét is betölti. Olyan erős áramot kell biztosítani a hegesztéshez, ami a sín teljes keresztmetszetének hegesztését lehetővé teszi. Az eljárás nagyon hasonlít a második részben ismertetettekhez. A sín gerincén fémtiszta elektromos csatlakozófelületet hoznak létre, majd a tulajdonképpeni hegesztést végző zárt szerkezetet a pozicionált sínekre helyezik, és már indulhat is a munka. Az alábbi videó szépen mutatja a munkafolyamatot.
Felmerül a kérdés, hogy ha ez ilyen egyszerű, akkor mégis mire jó még mindig az aluminotermikus sínhegesztés? A válasz rendkívül egyszerű. A helyszíni elektromos hegesztés ugyan jobb, mint a korábbi megoldás, de az ehhez szükséges jármű felvonulása és üzemeltetése lényegesen költségesebb megoldás, így ez csak nagy mennyiségű sínhegesztés igénye esetén kerül alkalmazásra. Jellemzően új fektetésű, felújítás alatt álló pályákon, vagy tömeges síncsere alkalmával kerül bevetésre.