Ez a blog azért indult, mert szerintem a vasút dolgaiban bárki lehet tájékozottabb, mint amilyennek a legtöbben látszanak.
Ha szeretnél okosabbakat mondani a vasút szerkezeteiről, anyagairól, összefüggéseiről, mint olyanokat, hogy tömörcső, lyukas gömbvas, üvegdomborító kalapács, vagy reszelőolaj, akkor tarts velem, és elmesélem, hogy miért nincs olyan hogy betontalpfa, miért nincs a vasúton kanyar, mi a különbség a sínek és a vágány között, és még sok-sok érdekességet, amit sajnos alig-alig van lehetőség szakavatottaktól megtudni. Mindezt a lehető legegyszerűbben, mert lehet erről egyszerűen is beszélni felesleges tudományoskodás, meg lélekölő képletek nélkül.
Ha velem tartasz, nem leszel szakavatott vasúti mindentudó, de legalább megérthetsz alapvető összefüggéseket. Ha olvasol vasútról szóló cikkeket, posztokat, nézel videókat, magadtól is rá fogsz ismerni, hogy egy ismeretekkel rendelkező szerzője van, és tanulni lehet belőle, vagy csak laikus okoskodó próbál zseninek tűnni.
Most jönne a reklám helye, de biztos vagyok benne, hogy előbb-utóbb minden vasútbarát rálel erre a blogra. Hogy ez mielőbb bekövetkezhessen, senkit se beszélek le róla, hogy megossza a linkjét olyanokkal, akik még csak ismerkednek a vasúti pályák világával. Semmi olyat nem fogok írni, amit nem tudok egyeszűen bemutatni, Vannak ilyen dolgok, de nem az elrettentés a célom. Kerülni fogok minden olyan témát, amit egy közepesen figyelmesen elsajátított általános iskolai ismeretanyaggal ne lehetne megérteni.
Legyen ez a nulladik poszt! Hamarosan jelentkezem az első, legalapvetőbb ismeretek egyikét tartalmazó írással. Ha túlságosan gagyinak találod, légy türelmes! Ha számodra ez már evidens, vedd figyelembe, hogy te is tudtál valaha semennyit és eljöhet az a szint, amikor számodra is feltűnik néhány újdonság!