Aszimmetrikus tősínrögzítés.
A kitérők leggyengébb pontja a váltórész. Az előző részben bemutatásra kerültek a váltórész sínjei. A keresztmetszeti ábra mutatja, hogy hogyan néznek ki az egymáshoz simuló sínek a vonat haladása alkalmával. Jól látható, hogy a vonat terhét a váltórészre érkező vonat minden esetben először a tősínnek adja át, majd később folyamatosan engedi át a kerekek alátámasztását a zárt csúcssínnek, míg a nyitott csúcssín oldalán továbbra is a tősín viszi a terhet. A váltó átállítása esetén ugyan az történik szimmetrikusan.
Ezzel el is érkeztünk a problémához, aminek a megoldása elengedhetetlen az egész szerkezet biztonságos üzemeléséhez. Azt még meg lehetett oldani, hogy a csúcssín annak ellenére, hogy csupán a végénél van lekötve, mégse forduljon ki a vonat alól, mert azt egészen más keresztmetszetűre hengerlik, és csak a kitérőgyártás folyamán kerül megmunkálásra, de a tősín valójában közönséges pályasínből készül, amit csak olyan mértékig munkálnak meg, hogy az biztosítsa a csúcssín pontos illeszkedését. Ezt a tősínt viszont úgy kell rögzíteni, hogy vágánytengely felőli oldalán szabad mozgást biztosítson a csúcssínnek. Ebből viszont az is adódik, hogy a tősín külső oldalán kell olyan rögzítési rendszert alkalmazni, ami aszimmetrikus kialakítása ellenére biztosan rögzíti a tősínt a haladó jármű alatt. Ezeket a speciális alkatrészeket nevezzük sínszékeknek. Egyik oldalukon a tősínt rögzítik, másikon pedig a csúcssínt támasztják alá.
Már senki sem lepődik meg rajta, de ez sem úgy néz ki manapság, mint a vasút hajnalán. Hazánkban két alapvető félét láthatunk, amik ezeken belül még részleteiben eltérnek egymástól, de lényeges jellemzőikben csupán kétfélék.
Az egyik, a korábbi a fentebb taglalt módon egy oldalról rögzíti a tősínt, míg a másik, későbbi fejlesztés kapott egy rejtett leszorító megoldást a csúcssín felőli tősíntalp felől is. A poszt első keresztmetszeti rajza ezen utóbbi, betonaljas kitérőknél alkalmazott váltó keresztmetszetet mutatja be. Ez ugyan a csúcssínek új generációját hozta el, de ez már egy következő poszt témája lesz.