Eltelt már pár nap egy közfeltűnést keltett balesettel kapcsolatban. Napjainkban ezt nem kell külön taglalni, aki nem most jött haza a világ másik oldaláról, az szükség szerűen hallott róla. Mivel azonban ez a kritérium hónapok múltán már nem áll fenn, pár szóban annyi tudható, hogy Magyarkút megállónál egy Bz motorvonat elhagyta a pályát, és az árokban állt meg. Nem egészen igaz, mert ott nem árok van, hanem rézsű, de ez csak egy pontatlanság a sokból, ami szennyezi a sajtót.

A rend kedvéért jelezném, hogy nem jártam a helyszínen, de mára annyi felvétel került a világhálóra fotó és videó formájában, hogy talán már nem is szükséges. Az eddigiekből kiindulva talán nem teljesen haszontalan, ha nem csak a szakavatatlan, facebookon kupálódott vasúthobbisták próbálnak - nem túl nagy sikerrel - okosnak tűnni, és hordanak össze mindenféle zagyvaságot, hanem kap egy csipetnyi lehetséges szakmai magyarázatot is a baleset.
 
 

 A vasúti pályák un. pályamesteri szakaszokra vannak osztva, amik túlnyomó részt önállóan végzik a feladatukat. Néhány lényegesebb tevékenység, a teljesség igénye nélkül.: Alépítményi szerkezetek karbantartása, árkok tisztítása, alépítményi sérülések ideiglenes helyreállítása, vízelvezetés kialakítása, biztosítása. Felépítményi pályaelemek javítása, cseréje, mint talpfák, betonaljak, kapcsolószerek, sínek, hevederek. Közlekedésbiztonsági körülmények  javítása, átjárók rálátásának biztosítása,
A vasúti pályák un. pályamesteri szakaszokra vannak osztva, amik túlnyomó részt önállóan végzik a feladatukat. Néhány lényegesebb tevékenység, a teljesség igénye nélkül.: Alépítményi szerkezetek karbantartása, árkok tisztítása, alépítményi sérülések ideiglenes helyreállítása, vízelvezetés kialakítása, biztosítása. Felépítményi pályaelemek javítása, cseréje, mint talpfák, betonaljak, kapcsolószerek, sínek, hevederek. Közlekedésbiztonsági körülmények  javítása, átjárók rálátásának biztosítása,